کليپ هاي آموزشي فصل اول رياضي هفتم ,

menuordersearch
salehkar.ir
۱۳۹۹/۷/۱۱ جمعه
(13)
(0)
کليپ هاي آموزشي فصل اول رياضي هفتم
کليپ هاي آموزشي فصل اول رياضي هفتم

برای دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی هفتم  اینجا کلیک کنید.


برای دانلود رایگان گام به گام ریاضی هفتم  اینجا کلیک کنید.


برای دانلود رایگان درسنامه و جزوه های ریاضی هفتم  اینجا کلیک کنید.


برای دانلود رایگان کلیپ های آموزشی ریاضی هفتم اینجا کلیک کنید.


 

 

چگونه مسئله حل کنیم؟
هنگامیکه میخواهیم یک مسئله حل کنیم به 4 نکته باید توجه داشته باشیم:
1- فهم مسئله            2- انتخاب روش حل مسئله
3- عملیات حل کردن        4- برگشت به عقب

 

 

 

 

راهبرد رسم شکل:
در بسیاری از مسائل ریاضی رسم یک شکل ساده میتواند به درک خوب و درستی حل مسئله کمک کند. یکی از شکل ها که در بیشتر مسائل کاربرد دارد، مستطیل است.

راهبرد الگوسازی (تفکر نظام دار):

برای حل یک مسئله ریاضی باید همه ی حالت های ممکن را نوشت و برای اینکه راه حلی فراموش نشود، لازم است‌ آنها را با نظم و ترتیب و الگو نوشت.

 

 

 

دانش آموزان خوبم برای دانلود نمونه سوالات فصل اول ریاضی هفتم"راهبردهای حل مساله"اینجا کلیک کنید.طبیعتا شما هر چه بیشتر مساله حل کنید روونتر میشید و امید موفقیتتون تو امتحانات بیشتر میشه.البته اگه نمونه سوالات بقیه فصل ها رو خواستید میتونید از نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی هفتم استفاده کنید.

 

 

 

 

 

راهبرد حذف حالت های نامطلوب:

هرگاه با توجه به شرایط و اطلاعات مسئله، حالت های نامطلوب و نادرست را حذف کنیم. آن گاه حالت های باقی مانده در واقع حالت های مطلوب و پاسخ درست مسئله می-باشد.

 

راهبرد الگویابی:

در ریاضی با دو نوع الگوی عددی یا هندسی سر و کار داریم. اساس روش راهبرد الگویابی بر کشف رابطه و نظم موجود بین اعداد يا اشکال هندسی است که به شکل دنباله دار است.

 

 

عزیزانم سعی کنید مساله های این فصل رو تا میتونید خودتون حل کنید و سپس برای اینکه خیالتون از صحیح بودن جوابا راحت بشه از گام به گام فصل اول ریاضی هفتم که براتون گذاشتم استفاده کنید.پیشنهاد میکنم برای استفاده از این گام به گام از بزرگتراتون هم کمک بگیرید.

 


 

 

 

 

راهبرد حدس و آزمایش:

در حل بعضی مسائل می‌توان پاسخ احتمالی مسئله را حدس زد و سپس با توجه به شرایط مسئله و با حدس زدن های پی در پی و منظم به پاسخ مسئله نزدیک تر شد و سرانجام برای نشان دادن حدس و آزمایش های خود راه حل مناسبی پیدا کرد.

 

راهبرد زیرمسئله:

هرگاه یک مسئله پیچیده با راه حل های طولانی باشد می‌توان به چند مسئله ساده تبدیل کرد و با حل‌ آنها به جواب اصلی مسئله دست پیدا کنیم.

 

استفاده از درسنامه و جزوه برای تعمیق بیشتر مساله های این فصل در کنار آموزشی که معلمتون میده میتونه کمک زیادی به یادگیری شما عزیزان داشته باشه.پیشنهادم اینه که برید و درسنامه های فصل اول ریاضی هفتم رو دانلود کنید.

 


 

 

 

راهبرد حل مسئله ساده تر:

گاهی در حل بعضی از مسئله ها می‌توان با استفاده از عددهای تقریبی یا    کوچک تر، مسئله را به مسئله ی ساده تر تبدیل کرد. سپس با حل مسئله ی ساده تر راه حل مناسب را برای مسئله ی اصلی بدست آورد. برای نتیجه گیری و پیدا کردن پاسخ مسئله ی اصلی، می‌توان از راهبرد الگویابی استفاده کرد.

 

راهبرد نمادین:

مسئله های ریاضی را می‌توان را با استفاده از نمادها و تبدیل آن به یک معادله حل نمود. در بسیاری مواقع از مدل سازی هندسی نیز استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegraminstagramwhatsuprubikaaparatpinterest
logo

خیابان فرودگاه.کوچه شهید میگلی نژاد.آموزشگاه همشاگردی
غلامرضاصالح کار-09179736219