اسکرچ جونیور ,

menuordersearch
salehkar.ir
۱۴۰۰/۳/۷ جمعه
(18)
(10)
اسکرچ جونیور
اسکرچ جونیور

اسکرچ جونیور چیست؟

نصب اسکرچ جونیور

لزوم آموزش اسکرچ جونیور

کلیپ های اموزشی اسکرچ جونیور

 

مقدمه:

با سلام و عرض ادب خدمت همکاران عزیزم

تمامی مطالب مربوط به اسکرچ جونیور رو قراره در این صفحه بارگذاری کنم.امیدوارم مفید واقع شود:

اسکرچ جونیور چیست ؟
ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است. که کودکان ۶-۸ ساله را قادر می‌سازد داستان و بازی های تعاملی خودشان را ایجاد کنند. کودکان با هم به بلوک های برنامه نویسی گرافیکی حرکت اضافه می‌کنند تا شخصیت ها حرکت کنند، بپرند و آواز بخوانند. کودکان می‌توانند به وسیله ویرایشگر رنگ، رنگ شخصیت ها را تغییر دهند، صداهای خود را به آن اضافه کنند. و حتی عکس های خود را وارد کنند، سپس از بلوک های برنامه نویسی برای ساختن شخصیت هایشان استفاده کنند.
ScratchJr توسط زبان برنامه نویسی محبوب Scratch توسط میلیون ها نفر از نوجوانان (۸ سال و بالاتر) در سراسر جهان استفاده می‌شود. در ایجاد ScratchJr، رابط و زبان برنامه نویسی به دقت طراحی شده اند تا آنها برای کودکان مناسب تر باشد. همچنین با دقت زیاد ویژگی هایی را برای انطباق شناختی، شخصی، اجتماعی و احساسی کودکان طراحی شده است.
ScratchJr به عنوان یک برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و Android و همچنین windows در دسترس است.

 

نصب نرم افزارهای لازم برای اجرای برنامه:

 

پیش نیاز نصب برنامه اسکرچ مقدماتی، برنامه نت فریم ورک 4.5.2 است که باید حتما آن را روی ویندوز نصب کرده باشید.

چنانچه به آن دسترسی ندارید از بخش زیر آن را دانلود کنید: 

 

برنامه نت فریم ورک

 

دانلود برنامه اسکرچ مقدماتی برای سیستم عامل ویندوز 32 بیت

 

 

دانلود برنامه اسکرچ مقدماتی برای سیستم عامل ویندوز 64 بیت 

 

 

دانلود برنامه اسکرچ کودکان نسخه همراه ویندوز (قابل حمل و اجرا بر روی فلش )

 

اپلیکیشن اندروید اسکرچ کودکان

 

برنامه اسکرچ کودکان نسخه مک

 

دانلود اپلیکیشن ios اسکرچ کودکان برای تبلت ها و موبایل های اپل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لزوم آموزش اسکرچ جونیور:

 

از مهمترین تاثیرات برنامه نویسی در توانمندسازی کودکان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهادینه کردن اصل »برای رسیدن به نتیجه مطلوب، دقت به جزئیات و انجام گام به گام فعالیتها ضروری است« در ذهن کودکان
  • رسیدن به خودباوری، با پیادهسازی آنچه در ذهن دارند که پایه و اساس موفقیتهای آینده آنهاست.
  • افزایش توانایی ایده پردازی و خلاقیت در کودکان

 

در اولین مرحله از آموزشهای مهارت برنامه نویسی، با توجه به سنین پایین دانش آموزان مخاطب، برنامه نویسی اسکرچ جونیور1 درنظر گرفته شده است. از مهمترین دلایل انتخاب این محیط برنامه نویسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای سنین 5 تا 8 سال
  • قابلیت استفاده بدون نیاز به سواد خواندن و نوشتن
  • دسترسپذیری مطلوب با قابلیت نصب و استفاده روی تلفن همراه و رایانه
  • محیط کار بسیار ساده، قابل فهم و گرافیکی جذاب
  • خلق ایده با ساخت بازی، داستان و پویانمایی

 

مزایای برنامه نویسی کودکان :

  • افزایش خلاقیت
  • تقویت حل مسآله
  • تقویت اعتماد به نفس
  • تقویت داستان سازی
  • افزایش توانمند سازی کودکان

هدف از برگزاری دوره چیست؟

  • آشنایی با محیط اسکرچ جونیور
  • آموزش مهارت تشخیص و حل مسئله با استفاده از محیط برنامه نویسی
  • افزایش خلاقیت کودکان با استفاده از ایده پردازی و ایجاد تعامل با ابزارهای دیجیتالی

چرا به این دوره نیاز داریم؟
کودکان با یادگیری این مهارت می‌توانند با ابزارهای دیجیتالی خود به صورت هدفمند ارتباط برقرارکرده و قدرت خلاقیت خود را در این محیط نشان دهند. ویرایش رنگ، شکلِ محیط، ضبط صداهای خود و حتی افزودن عکس هایی از خود واشتراک گذاری با دوستانشان، از جمله ویژگی های این محیط است. آنها دراین فرآیند مهارتی، با رویکرد حل مساله، خلاقیت و تمرکز برای موفقیت های تحصیلی آشنا می‌گردند.

 

دانلود جلسات اموزش اسکرچ جونیور:

 

برای دیدن کلیپ های آموزشی اسکرچ جونیور بر روی لینک های زیر کلیک کنید:(مدرس:غلامرضاصالح کار)

 

جلسه اول:

تو این جلسه ما محیط اسکرچ جونیور رو معرفی کردیم و گفتیم که مکان شخصیت ها کجا هست به چه صورت میشه اونا رو آورد کد ها در کجا قرار دارند استیج رو از کدوم قسمت میشه آورد و چطور میشه اونو ویرایش.برای دیدن کلیپ جلسه اول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

جلسه اول:معرفی محیط برنامه

 

 

در جلسه دوم ما با کدهای برنامه بیشتر آشنا شدیم و چند پروزه رو باهم کار کردیم که در ادامه کلیپ خلاصه جلسه رو خدمت شما عزیزان تقدیم میکنم:

 

جلسه دوم:

دو پروژه به نام های خرگوش و منظومه شمسی کار کردیم:

 

جلسه دوم:پروزه خرگوش و منظومه شمسی

 

 

در جلسه سوم دو پروژه آماده کردیم.یکی چراغ راهنمایی رانندگی و دیگری آزمون تشخیص اعداد اول که در باکس زیر لینک دانلودش رو قرار دادم:

 

جلسه سوم:مهم ترین کدی که در این جلسات آموزش داده شد،کد ارسال پیام بود.

           پروژه اول(آزمون تشخیص اعداد اول)

       

          پروژه دوم(چراغ راهنمایی رانندگی)

 

جلسه چهارم پروژه بازی ماز در اسکرچ جونیور کار کردیم.نکته مهم در این جلسه طراحی دکمه های جهتی بود.

 

برای شما عزیزان یک کلیپ از از این پروزه آماده کردم که خدمتتون تقدیم می‌کنم:

پروژه بازی ماز در اسکرچ جونیور

 

جلسه پنجم از دوره آموزش اسکرچ جونيور هم به پايان رسيد و مهمترين کاري که انجام شد طراحي بازي دايناسور و کاکتوس بود.طراحي دايناسور و پس زمينه و کدهايي که براي اين شخصيت ها نوشته شد موضوعات مهم جلسه بودند

اين پروژه رو براي شما عزيزان ضبط کردم و شما ميتونيد از طريق لينک زير دانلود نماييد:

پروژه بازي دايناسور و کاکتوس در اسکرچ جونيور

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegraminstagramwhatsuprubikaaparatpinterest
logo

خیابان فرودگاه.کوچه شهید میگلی نژاد.آموزشگاه همشاگردی
غلامرضاصالح کار-09179736219