معرفی کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو) اثر جیمز دشنر ,

menuordersearch
salehkar.ir
۱۴۰۰/۳/۲۲ شنبه
(2)
(1)
معرفی کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو) اثر جیمز دشنر
معرفی کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو) اثر جیمز دشنر

کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو)، رمانی علمی تخیلی نوشته ی جیمز دشنر است که نخستین بار در سال 2009 انتشار یافت. زمانی که توماس در یک آسانسور به هوش می‌آید، تنها چیزی که می‌تواند به خاطر بیاورد، نامش است. او را پسرهای غریبه ای احاطه کرده اند که مانند او، حافظه شان را از دست داده اند. در پشت دیوارهای سنگی اطراف آن ها، هزارتوی بی کرانی وجود دارد که مدام در حال تغییر است. این هزارتو، تنها راه خروج از این مکان به حساب می‌آید و تا به حال هیچکس زنده از آن رد نشده است. با پیشروی داستان، دختری با پیامی وحشتناک از راه می‌رسد: به خاطر بیار، زنده بمان و فرار کن.

 

 

جیمز اسمیت دشنر، زاده ی 26 نوامبر 1972، نویسنده ی آمریکایی است.دشنر در جورجیا به دنیا آمد و یکی از شش فرزند خانواده بود. او در 10 سالگی قادر بود تا با ماشین تحریر والدینش به خوبی تایپ کند.دشنر به منظور تحصیل در دانشگاه بریگام یانگ از جورجیا به یوتا نقل مکان کرد و از این دانشگاه در رشته ی حسابداری فارغ التحصیل شد. کتاب های او برای مخاطبین نوجوان هستند و اغلب در ژانرهای ماجرایی و علمی تخیلی قرار دارند.جیمز دشنر به همراه همسر و چهار فرزندش در یوتا زندگی می‌کند.

 

جیمز دشنر نویسنده کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو)

 

قسمت هایی از کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو)

  • اگه نمی‌ترسی، انسان نیستی.
  • یه جورایی سخته که از یه آدم مرده بپرسی چه کاری رو اشتباه انجام داده.
  • توماس در آسانسور از خواب بیدار می‌شود و می‌فهمد هیچ چیز جز اسمش را به یاد ندارد. پسرهای غریبه که او را دوره کرده‌اند... ترسیده و گیج در میان فراموش کنندگان.
  • اما این ها مهم نیست چون به‌زودی باید برای حفظ زندگی خودش و بیشه نشین‌ها در هزارتویی پر از حیوان-ماشین های درنده بدود. او به سرعت می‌فهمد که همه‌ی پسرها با آسانسور وارد بیشه شدند و هر ماه با ورود یه پسر دیگه یکی به جمعشون اضافه می‌شود.همه از یاد بردند که چه کسی بودند و چرا به بیشه تبعید شدند.
  • تنها امید آن‌ها برای خروج از این بیشه هزارتوست.

سپس دختری از راه می‌رسد با این پیام که:

او اخرین نفر است
برای همیشه
همه چیز تغییر خواهد کرد.

دیوار های سر به فلک کشیده حائل میان بیشه و هزارتو هستند.
درهای عظیمی که شب ها از بیشه نشین ها در برابر وحشت و درندگی گریورها محافظت می‌کنند دیگر بسته نمی‌شوند.
به امید زنده ماندن و خارج شدن از این هزارتو
به امید آزادی توماس در هزارتو می‌دود...
اخرین دونده ی هزارتو..


کتاب های بیشتر:

معرفی کتاب مری پاپینز اثر پی ال تراورز

کتاب مری پاپینز اولین جلد از مجموعه پاپینز است. این جلد از کتاب به معرفی خانواده بنکس یعنی آقا و خانم بنکس، فرزندان آنها جین و مایکل و دوقلو های آنها جان و باربارا می‌پردازد.

هنگامی که پرستار بچه ها در حیاط طوفان به پا می‌کند مری پاپینز به وسیله وزیدن باد شرقی در خانه ی آنها ظاهر میشود. او قبول می‌کند که پرستار بچه ها شود.بچه ها به زودی می‌فهمند علی رغم آنکه پرستارشان سخت گیر است و گاهی خلاف میل آنها رفتار می‌کند اما دارای قدرت جادویی است که او را شگفت انگیز می‌کند. از جمله چیزهایی که جین و مایکل همراه با مری پاپینز تجربه می‌کنند مهمانی چای روی سقف، سفر دور دنیا با یک قطب نما، خریدن ستاره های زنجبیلی از یک خانم خیلی پیر، ملاقات با یک زن پرنده، جشن تولد در باغ وحش میان حیوانات، و خرید کردن به همراه ستاره ای به نام مایا از صورت فلکی.

چه کس دیگری جز مری پاپینز می‌تواند نرده ی پله را بالا بکشد، یک صندلی کامل را از یک خورجین خالی بیرون بکشد و دارویی مانند طعم دلپذیر لیموناد را ایجاد کند؟ یک روز با مری پاپینز روز جادو و آوردن قصه و افسانه به زندگی واقعی است!

 

 

 

 

 

 


 

 

معرفی کتاب آن فرانک(خاطرات یک دختر جوان)

 

سفارش کتاب آن فرانک با تخفیف مناسب

کتاب آن فرانک: خاطرات یک دختر جوان، اثری نوشته ی آن فرانک است که اولین بار در سال 1947 به چاپ رسید. خاطرات خارق العاده ی آن فرانک در اتاقی کوچک در آمستردام نوشته شدند؛ در اتاقی که او و خانواده اش به مدت دو سال در آن زندگی کردند تا از چنگال بی رحم نازی ها در امان باشند. این کتاب، خیلی زود به اثری کلاسیک و به گواهی بر روحیه ی مقاوم و شکست ناپذیر انسان تبدیل شد. در این خودزندگی نامه ی تأثیرگذار می‌توانیم با واقعی ترین و انسانی ترین وجوه دختری آشنا شویم که پیرامونش به جهنمی کابوس وار تبدیل شده است؛ دختری نوجوان که بسیار صادق و شکننده است و به زندگی عشق می‌ورزد. او از درونی ترین اسرار روحش، مشکلات خانوادگی اش، تجربه ی عشق و تحلیل های جذاب و ملموسش از افراد پیرامون پرده برمی دارد.

آن فرانک که با گرسنگی و ترس از دستگیر شدن و مرگ مواجه است، با خردی بالغانه و افکاری بسیار فراتر از سن و سال خود قلم بر کاغذ می‌گذارد. داستان او، داستان همه ی نوجوانان است اما با یک تفاوت اصلی: زندگی در شرایطی جان فرسا که افراد معدودی تجربه اش را داشته اند.

 

 


 

 

معرفی کتاب گرگ های پوشالی اثر لارن ولک

 

خرید آنلاین کتاب گرگ های پوشالیآنابل که در سایه های دو جنگ جهانی بزرگ شده است، در شهر کوچک خود در پنسیلوانیا زندگی کاملا ساکت و آرامی داشته است. تا روزی که دانش آموز جدیدی به نام بتی به کلاس آنها می‌رود. بتی به سرعت خود را به عنوان فردی خشن و ظالم آشکارا نشان می‌دهد. ابتدا قلدری بتی منفرد و جدا به نظر می‌رسد اما همه چیز به سرعت به هم می‌ریزد و توبی کهنه سرباز جنگ جهانی دوم مورد حمله های بتی قرار می‌گیرد. در حالی که دیگران همیشه توبی را به عنوان فردی عجیب و غریب می‌بینند آنابل فقط مهربانی را می‌شناسد. به زودی او باید شهامت آن را پیدا کند که به عنوان تنها صدای عدالت بایستد و این در حالی است که تنش ها روز به روز بیشتر می‌شود.


بسیاری از منتقدان رمان گرگ های پوشالی لورن ولک را با کشتن مرغ مقلد هارپر لی مقایسه می‌کنند. رمانی برای نوجوانان که خواندنش برای بزرگسالان نیز می‌تواند جذاب باشد.
لورن ولک کوشیده است در رمان گرگ های پوشالی یک زندگی کودکانه را در دوران جنگ جهانی دوم به تصویر بکشد. و به مفاهیمی مانند پیش داوری و قضاوت و نیز عدالت بپردازد.

 


 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegraminstagramwhatsuprubikaaparatpinterest
logo

خیابان فرودگاه.کوچه شهید میگلی نژاد.آموزشگاه همشاگردی
غلامرضاصالح کار-09179736219