چندی پیش الیوت رئیس دانشگاه هاروارد درباره آنچه که او آن را عادت موفقیت مینامد نطقی ایراد کرد. به اعتقاد الیوت علت عدم موفقیت بسیاری از دانش آموزان این است که از همان شروع درس خواندن به آنها تکالیفی که بتوانند آن را با موفقیت انجام دهند داده نمیشود در نتیجه این دانش آموزان هرگز فرصت ایجاد فضای موفقیت و یا آن چه که ما« احساس برنده بودن» مینامیم پیدا نکرده اند.
به اعتقاد دکتر الیوت دانش آموزی که در آغاز دوران تحصیلی موفقیت را تجربه نمیکند امکان پرورش عادت موفقیت را در خود پیدا نمیکند.
به عبارت دیگر این دسته از دانش آموزان اعتماد به نفس لازم برای قبول مسئولیت را پیدا نمیکنند. الیوت اصرار داشت که آموزگاران در سالهای نخست تحصیل چنان تکلیف بدهند که دانش آموزان موفقیت را تجربه کنند. تکالیف منزل باید کاملا در محدوده ی توانایی دانش آموزان باشد. باید به اندازه ای باشد که در دانش آموز انگیزه و علاقه به درس خواندن را به وجود آورد. به اعتقاد او این موفقیت های کوچک به دانش آموز احساس موفقیت میدهد که برای آینده ی او بسیار ارزشمند است.